fredag 27 mars 2009

Ljusblå Hjärtan presenterar Råås Finest trupp 2009 Del 7

Vi fortsätter att gotta oss i optimism och presenterar nu Smiling Chica nummer två.

Ljusblå Hjärtan kommenterar: Anna "Bonde" Bondesson är en pigg och glad skinnjackebärande fotbollstjej från Svalöv (kanske därav smeknamnet). Hon har under senaste åren pendlat mellan A och U-laget och vi väntar givetvis på hennes genombrott. Bonde har väldigt bra inlärningskapacitet och går hela tiden framåt i utvecklingen. Bara hennes framsteg i inkastets ädla konst är bevis på det. Ljusblå Hjärtan diggar denna tös och hennes humor är fantastisk.

Kännetecken på plan: Bonde är konstant i hälarna på sina motståndare.

Namn: Anna Bondeson
Smeknamn: Bonde
Ålder: 18

Hur länge har du spelat i Råå IF? Eeeh..kanske 2 år
Vilken position spelar du helst på? Ytterback eller yttermittfält
Är du höger eller vänsterfotad? Brukar ta med händer..och då är det högerhand.
Vilket nummer vill du helst ha på ryggen när det är match? 13
Om du fick ranka årets träningsläger i Göteborg från 1-5 där 5 är det bästa, vad ger du för betyg då? 4 (var inte där egentligen?)
Vilket märke har du på dina fotbollsskor? Puma King
Om du fick bli sponsrad, vilket företag skulle vara din drömsponsor då? Jonassons nätaffär haha
Om det hade gjorts en film om Råå IF, vilken skådis skulle spela dig då? En riktigt snygg.. typ Jessica Alba eller mer classic, Julia Roberts! fast Jodie Foster är ju också bra.. Får man välja en av andra könet? Då tar jag Johnny Depp. Eller en blandning av dem alla blir nog bäst!
Har du någon ritual som du måste göra innan en match? Hmm ..ingen jag är medveten om. Jag brukar nog gå på toa några gånger. Sen brukar jag tänka på alla bra grejer jag ska göra (som ibland händer..ibland inte.. :P Jag brukar alltid tänka att jag ska göra mål ..en fin tanke iallafall!)

Vilket är ditt favoritlag i Europa? Inter
Vilket är ditt favoritlag i Sverige? Först Råå IF sen Umeå IK och HIF
Vem är din fotbollsidol? Babben Larsson eller min lillebror Gustav 2 månader, för då känner jag mig i världsklass.
Vem är bäst i Svenska Herrlandslaget? Zlatan + Henke (de är väl nästan en enhet)
Vem är bäst i Svenska Damlandslaget? Viktoria Svensson
Handen på hjärtat (och utan att googla), vet du vilket lag som vann VM i fotboll 1990? Säkert något riktigt udda som typ Nigeria.. Fast nu när jag tänker efter ..var det inte Västtyskland? (utan att googla)
Vilken tjej tror du blir Sveriges nästa storstjärna i fotboll? Inte min syster i alla fall
Vem vinner Dam Allsvenskan i år? Linköping
Vem vinner Herr Allsvenskan i år? HIF (man får väl vara optimistisk)

Vilken är din favorit skiva? Just nu.. Lisa Ekdahl och Laleh
Vilken låt är bäst just nu? "Simon says", Laleh
Vilken är din favorit bok? "Millenium" serien av Stieg Larsson
Vilken är den bästa filmen du har sett? "Livet är underbart" är väldigt bra. Även den första filmatiseringen av "Milleniumserien" (Män som hatar kvinnor)
Vilken serie ser du helst på TV? Grey's Anatomi (Den mest insiktsfulla är nog dock "familjen Annorlunda"-jag såg den en gång och insåg att jag nog aldrig ska skaffa barn, herregud. Om du har sett den vet du vad jag menar.)
Vad föredrar du, TV4 Sporten eller Sportspegeln? Sportspegeln helt klart, och då menar jag LILLA sportspegeln, allt annat är oförståeligt och för seriöst..
Vilken tidning läser du helst? Läser inte tidningar, jo, kulturdelen i HD för att fördriva tiden vid frukosten.

Vilken maträtt är den godaste du ätit? I Italien en sommar åt vi bara god mat hela veckan, det var paradiset! pizza, pasta, fisk..mmm
Vilken är den äckligaste? När jag själv ska gå igång och göra något riktigt "exotiskt" ..då brukar det sluta illa.. Eller typ skolmaten i Svalöv..fy! En rätt som jag inte har smakat men som låter riktigt riktigt skabbig..lyssna här; en soppa gjord på vatten, pesto och fikspinnar!!? Helt ärligt, hur tänker man? Fikspinnar, vatten och pesto?! Det låter så äckligt så jag tror att jag ska laga det nån gång bara för att . Kanske kan ge den till Matilda Lundbladh annars
Hur god är korv med bröd på Råå IP, skala 1-5? 5! Annars gillar jag inte korv med bröd, men funkar alltid där! men ingen äcklig Dennis hotdog
Vilken är den godaste drycken du vet? Mitt speciella röda te med skånemejeriers dunkmjölk!
Om du fick välja en gratis resa, vilket land skulle den gå till då? Alla länder, vill jorden runt! Först till Frankrike och Alperna !
Skidresa eller sommarcharter? Skidresa, med gasande sol, bra kombination.
Vilket land har den godaste maten? Utan för mycket erfarenhet i bagaget skulle jag säga Grekland eller Italien.
Vad är det bästa att äta innan en match? Vet inte men jag brukar äta det jag känner för och en banan, alltid banan :P

Vilken är världens bästa ljusblåa blogg? LJUSBLÅÅAA HJÄÄRTAANS!!

2 kommentarer:

  1. Bonde! Härlig läsning, tack för det =) Ha det bra, kram.

    SvaraRadera
  2. Värst vad Linköping var en favorit till guldet i damallsvenskan iår. Vet ni nu var staden ligger geografiskt också? Det visste ni knappt när jag kom till laget iaf. ;)
    /östgöten

    SvaraRadera