tisdag 10 februari 2009

Ljusblå Hjärtan intervju med Louise "Lollo" Möller

Ljusblå Hjärtan har ännu en gång varit ute och scannat terrängen och där ute i de småländska skogarna fick vi en pratstund med en av Råå Finest mest legendariska backar, Louise "Lollo" Möller. Här är resultatet.

Hej Lollo, hur mår du idag?

Hej! Just idag mår jag inte så bra, har åkt på en rejäl dos av influensan

Stackare! Du är en av Ljusblå Hjärtans absoluta favoritspelare, när får vi se dig i Råå IF igen?

Jag vet inte... Just nu känner jag inget sug alls efter fotbollen, kanske för att jag har så mycket annat på gång i mitt liv. Jag känner att jag helt enkelt inte har tid.

Du är ändå en av våra favoriter! Hur går det i skolan då, känns det som om du har gjort rätt val?

Skolan går bra, jag ångrar inte en sekund att jag valt just polisyrket.

Det känns skönt att veta. Du har ju några vänner i Råås Finest som numera är verksamma inom detta yrket, har du frågat dom om några goda råd?

Det har hänt. Dock är det min mamma som får stå ut med mestadels av mina frågor.

Saknar du att komma ner på Råå IP och umgås med dina Helsingborgsvänner?

Absolut! Den gemenskapen man får i ett lag, speciellt Råå, går inte att jämföra med något annat. Man märker att den mesta kontakten med sina vänner sker i omklädningsrummet och på plan. Nu är jag inte där och då känns det som att jag tappat kontakten med de flesta.

Vi på Ljusblå Hjärtan bloggen minns i alla fall dig. Framför allt din första seriematch mot IFK Hässleholm. Handen på hjärtat, var det filmning i slutet av matchen?

Det var inte filmning och det gör ont i mitt hjärta att folk tror att jag sysslar med sådana fula knep. Skämt å sido, det var faktiskt ingen filmning, vi vann matchen helt regelrätt!!

Vi vet det Lollo, vi tycker du är en sann förebild för många på fotbollsplanen. Vem är din idol?

Oj... svårt att säga... Jag har nog ingen direkt idol utan inspireras av många olika spelare och spelartyper.

Det är en sund filosofi. Men vi på Ljusblå Hjärtna bloggen tycker nog att din spelsitl påminner om en magisk blandning av Stefan Schwartz och Gregor Andrijevski. Har du spelat fotboll i Växjö på sistonde?

Nej, det har inte blivit mycket av den varan tyvärr. Ibland har det hänt att vi dragit ihop ett gäng och lirat lite innan eller efter någon lektion men större delen av klassen består av muskelknuttar som föredrar gym framför att jaga boll.

Där bjuder du på en rätt härlig bild av Sveriges blivande poliser. Är inte snabbhet lika viktigt som styrka i det yrket?

Jo verkligen... Antagligen är dom rädda att få spö av oss tjejer, vi brukar vinna när vi spelar tjejerna mot killarna. Därför är det lätt att skylla på att de föredrar gym

Klassiskt grepp av den manliga rasen. Så, kommer du hem något i vår eller är det skola som gäller för hela slanten?

Det är väldigt mycket i skolan nu när det närmar sig slutet, många examinerande övningar och tentor. Men jag ska försöka komma ner någon helg och då givetvis titta förbi IP och säga hej.

Du är såklart hjärligt välkommen Lollo. Vi på Ljusblå Hjärtan bloggen vill tacka dig för att du tog dig tid att språka lite med oss. Hoppas att du kryar på dig snabbt och att vi snart får se dig i den ljusblåa tröjan igen. Något du vill hälsa till Råås Finest?

Tack själv! Jag vill önska alla spelare och ledare lycka till under försäsongen och i serien. En extra stor hälsning också till min stjärna Sandy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar