fredag 27 februari 2009

Ljusblå Hjärtan Intervju med Emma Andreasson

Hej Emma, hur mår du idag?

Hallå! Jag mår alldeles utmärkt.

Du var ju skadad förra hösten, hur har det gått med din rehabiliteringsträning?

Det har gått jätte bra, har inte kännt någonting av skadorna än så länge så det får vi hoppas att jag inte gör i fortsättningen heller.

Ljusblå Hjärtan ser dig som en blivande storspelare, vilken är din dröm inom fotbollen?

Hehe, det var kul att höra men en dröm som jag tror måmga har är väl att få spela med det svenska landslaget.

Inget är omöjligt Emma! Du har snabbheten, tekniken och talangen men vad tycker du själv du skulle kunna bli bättre på?

Absolut min teknik, känner att min svaghet är just där.

Hur många mål har du tänkt göra i år?

En tio stycken tror jag nog att jag ska klara av :)

Vem är din idol?

Ehm jaa, det var lite klurigare det. Har faktikst ingen speciell idol men Messi är riktigt duktig.

Det ryktas att du är en tjej som gillar att skratta och det ryktet fick vi bekräftat i söndags, var har du fått ditt fantastiskt glada humör ifrån?

Framför allt får jag mitt glada humör från folket runt om kring men som så många gånger sagt, ett skratt förlänger livet!

Vilken är din favorit GB glass?

Magnum Mandel.

Grym glass det du! Många av dina fans undrar, och det inkluderar oss, var du hämtar inspiration till det vi kallar ”Andreasson modet” (klädstil)?

En del av mina kläder köper jag via internet och kollar en hel del på internet också vad det gäller mode så det är väl där jag hämtar en del insiration kan jag tänka mig.

Okej Emma, ge oss dina favoriter vad gäller film, musik och böcker?

Jag kollar på de flesta filmerna men en bra film är "Never back down" tillexempel. Låter inte som den bästa filmen när man hör om den men när man väl har sett den är man inte missnöjd. Till musik då. Där lyssnar jag absolut på det mesta, allt från rock till lugna ballader det beror lite på vilket humör jag är på ;) Självbiografier är toppen så "Pojken som kallades det" är väl ett bra exempel men överhuvudtaget självbiografier.

Förresten, vilket lag håller du på förutom Råås Finest? Är du en Manchester United supporter?

Ärligt talat håller jag inte på något lag men det är väl klart att man kollar lite fotboll då och då men jag följer inte något lag speciellt.

Vad ser du mest fram emot denna säsong?

Att få en skadefri säsong och att få en säker plats i A-laget är väl det jag ska försöka kämpa mig till.

Vi hoppas få se dig regera på planen i år! Emma, du är, i våra ögon, en sann Ljusblå Hjärtan medlem, är det något du vill hälsa till alla Ljusblåa fans där ute?

Nu gör vi en grym säsong och kom och stötta oss! FORZA RÅÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar