fredag 13 februari 2009

Ljusblå Hjärtan Intervju med Ingela "Kingela" Svensson

Hej Ingela, hur mår en av Ljusblå Hjärtans favoritspelare idag?

Hej! Jag mår bara bra! Har en ledig dag så det är skönt.

Ryktet säger att du är på väg att bli helt frisk från din skada, hur går det med rehabiliteringen?

Det var ju ett bra rykte, tyvärr så vet jag inte om det någonsin blir bra, har ju dragits med det i två år.. Men det är bara att köra på så får vi hoppas på det bästa!

Du fick under 2008 smeknamnet ”Kingela”, hur känns det att bära ett så starkt smeknamn?

Det är hedrande.

Enligt Martin Larsson så fick du smeknamnet bara för att du har ett, och vi citerar, ”Vansinnigt rappt klipp i dojan”. Vill du kommentera det?

Ha ha, nä inga kommentarer.

Vad är hemligheten bakom dina fina skott?

Jag har ju övat i några år...

Du har fått spela på de flesta positionerna man kan ha på en fotbollsplan, men var trivs du bäst?

På kanten, antingen som back eller yttermittfältare.

Du spelar med nummer 10 på ryggen, precis som Maradona och Zlatan, men vem är din stora fotbolls idol?

Eftersom jag bor i Helsingborg så får jag säga Henke Larsson.

Henke är en grym gubbe, helt klart! Vilken är Råå IF bästa Par-Straffar duo enligt din mening?

Hm, nu blev det svårt.. Men med facit i hand så blir det väl Söderkvist/Larsson.

Ljusblå Hjärtan har också alltid ansett att Söderkvist/Larsson är den vassaste duon. Vem tror du tar över ledarvästen efter dom detta året?

Nu är det ju helt klart lagets tur att vinna, spelar inte så stor roll vem..

Du är ju en lagens väktare, vad är det roligaste med ditt yrke?

Att jag just nu får äran att jobba med djur (hästar). Det är fantastiskt kul!

Ljusblå Hjärtan bloggen känner att det är tryggt att du finns med i Råås Finest! Vem tror du, helt valfritt, skulle bli en bra kollega till dig i laget som inte jobbar inom ditt gebit?

Det finns många bra tjejer i Råå som skulle bli utmärkta kollegor.

Hur var semestern i Thailand förresten? Något speciellt minne du vill dela med dig?

Thailandsemestern var helt underbar! En kul grej var att vi träffade Emma Lang och Emily Möller på plats. Men det bästa var ju ändå att få vara tillsammans med min pojkvän Mattias.

Om du fick välja mellan att få dansa en tryckare med Red Hot Chili Peppers sångare eller slå in den avgörande straffen i kvalet till division 2 i höst, vad väljer du då?

Det blir att slå in den avgörande straffen!

Vi tror du skulle bli en väldigt bra lagkapten, vad tycker du om den tanken?

Det är smickrande absolut, men jag tycker att laget förtjänar och ska ha en kapten som kan vara på alla träningar och matcher. Med mitt jobb så kan jag inte garantera det.

Din sambo är ju gottlänning och vi på Ljusblå Hjärtan bloggen diggar verkligen gottlänningar. Tror du han kan tänka sig att bli hedersmedlem i vår supporterklubb?

Det vill han gärna!

Du har spelat i Råå nu några år, vad anser du är det bästa med föreningen och damlaget?

Att det är ett härligt gäng samt att det är en mysig liten förening.

Vilka är dina två bästa egenskaper på fotbollsplanen?

Passningsspel och spelförståelse.

Vilka är anser du är dina sämre då?

Närkamper och nickdueller.

Ingela, vilken är din absoluta favoritfilm?

Oj, det får bli Braveheart eller Gladiator.

Det blev en väldans massa frågor här men vi vet ju att du är mån om dina fans. Är det något du avslutningsvis vill hälsa till fansen, laget eller någon annan?

Jag hoppas och tror på en bra säsong för Råå! Sen måste jag skänka en liten hälsning till mina föräldrar som fortfarande är trogna supporters.

Ljusblå Hjärtan lyfter hatten för Kingelas föräldrar, trognare och goare supporters får man leta efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar