fredag 13 februari 2009

Ljusblå Hjärtan Intervju med Caroline Backman-Möller

Hej Caroline, hur är läget idag?

Det är fint så här sent på kvällen!

Du fick, redan förra året, smeknamnet Pacman av DeLarsson. Hänger det kvar och hur känns det att få den äran att få ett så coolt smeknamn?

Backman, Möller och Pacman är mina smeknamn nuförtiden men jag föredrar faktiskt Pacman, och det känns bra.

Vad är det bästa med Råå IF hittills?

Det bästa är helt klart alla underbara tjejer men även ledarna. Att man tas på sånt stort allvar och blir bemöt med respekt är mycket trivsamt och det känns som jag har varit med i laget i många år.

Du är målvakt och målvakter har ju en tendens att vara lite speciella. Vad anser du är en målvakts viktigaste uppgift?

Ja vi målvakter är mycket speciella, eller i alla fall jag;) Hm, det var en tuff fråga men framförallt ska utespelarna ha tillit till målvakten och känna trygghet sedan är det viktigt för målvakten att rädda bollar, eller väldigt viktigt!

Vi på Ljusblå Hjärtan Bloggen diggar målvakter så vi är givetvis nyfikna på vem som är din målvakts idol?

Det finns många bra målvakter genom tiderna men för att vara lite aktuell så är nog Casillas min största idol då han är så otroligt duktig på allt han gör, han verkar inte ha några svagheter vilket jag däremot har många av, haha.

Du har fått Per Söderkvist som målvaktstränare, vad tycker du om hans träningsmetoder?

Per Söderkvist är en go karl, med en härlig dialekt, men än har vi inte haft många målvaktsträningar så den frågan är just nu lite svår att besvara.

Råå IF är en fantastisk förening, vad var det som gjorde att du valde gå dit?

Mina rötter kallade hit mig, nej skämt o sido, men jag vet med mig innan att Råå är en mysig liten klubb eftersom jag spelat där innan. Sedan kände jag inte för att pendla mer vilket jag inte behöver göra då Råå ligger 5 minuter bort från mitt hem.

Vi på Ljusblå Hjärtan är glada att du valde Råå och vi önskar dig all lycka till under 2009. Är det något du vill hälsa till dina lagkamrater?

Vad heter bloggen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar