tisdag 7 april 2009

Ljusblå Hjärtan presenterar Råås Finest trupp 2009 Del 14

Ännu en vacker vårdag i vår hemstad och grässäsongen har äntligen börjat på allvar. Vi fortsätter gå igenom Råås Finest fantastiska trupp och idag har vi kommit till en riktig cooling, en tjej som kan bjuda på spektakulära insatser på plan lika väl som ett nacksving.

Ljusblå Hjärtan kommenterar: Emma Lang är en skön lirare som verkligen tycker om att spela fotboll. Hennes spelstil är unik, en härlig mix av fighter och tekniker, och hon är aldrig sen i att stå upp för laget och visa vem som bestämmer på plan. Det smäller när Emma lirar, både fysikst och målmässigt. Får hon en klockren träff på bollen skjuter hon stenhårt och med en grym precision. Emma är en sådär lagom ödmjuk spelare Ljusblå Hjärtan hoppas få se mycket av i år.

Kännetecken på plan: Hennes ritual innan match säger det mesta.

Namn:Emma Lang
Smeknamn: Lang, stjärnan, talang, slangen, styret... you name it ;)
Ålder:87:a.. alltså 22år

Hur länge har du spelat i Råå IF? sedan år 2000!
Vilken position spelar du helst på? Mittfältet någonstans.
Är du höger eller vänsterfotad? Right. Men vänstran är inte alltid fy skam :)
Vilket nummer vill du helst ha på ryggen när det är match? no19 of course!
Om du fick ranka årets träningsläger i Göteborg från 1-5 där 5 är det bästa, vad ger du för betyg då?4,9
Vilket märke har du på dina fotbollsskor?PUMA
Om du fick bli sponsrad, vilket företag skulle vara din drömsponsor då?PUMA
Om det hade gjorts en film om Råå IF, vilken skådis skulle spela dig då?Cameron Diaz, haha!
Har du någon ritual som du måste göra innan en match? Frillan måste helst vara snyggt fixad. Är den bra lirar jag bättre :) Sedan säger jag alltid till mig själv att jag är skit bra & att gå ut å kötta.

Vilket är ditt favoritlag i Europa? Jag gillar många :)
Vilket är ditt favoritlag i Sverige?Råå if
Vem är din fotbollsidol? Zlatan, han är så cool!
Vem är bäst i Svenska Herrlandslaget? Zlatan såklart!
Vem är bäst i Svenska Damlandslaget? Therese Sjögran
Handen på hjärtat (och utan att googla), vet du vilket lag som vann VM i fotboll 1990? Med handen på hjärtat så har jag faktiskt ingen aning!
Vilken tjej tror du blir Sveriges nästa storstjärna i fotboll?Emma Lang
Vem vinner Dam Allsvenskan i år?Linköpning
Vem vinner Herr Allsvenskan i år?Göteborg

Vilken är din favorit skiva? Ingen aning.. Jag gillar det mesta.
Vilken låt är bäst just nu?Fortfarande Bob sinclar- Rock this party.
Vilken är din favorit bok?Jag är kass på att läsa böcker.. jag har nog inte läst min bästa ännu?
Vilken är den bästa filmen du har sett?Så svårt... Typ Australia, Mamma mia, The holiday.. äh jag vet inte.
Vilken serie ser du helst på TV?Gossip Girl, The Oc, Greys anatomy.
Vad föredrar du, TV4 Sporten eller Sportspegeln? Tv4 sporten.
Vilken tidning läser du helst?Cosmopolitan ;)

Vilken maträtt är den godaste du ätit?Thaifood :)
Vilken är den äckligaste? Pyttipanna :/
Hur god är korv med bröd på Råå IP, skala 1-5?Det är en korv man får mycket feeling & kärlek av, så en 5:a!
Vilken är den godaste drycken du vet? Strawberry Daiquiri, mumsi!
Om du fick välja en gratis resa, vilket land skulle den gå till då? Australien :)
Skidresa eller sommarcharter? Båda... Älska semester.
Vilket land har den godaste maten? Över lag, Sweden.
Vad är det bästa att äta innan en match? Pasta is the shit!

Vilken är världens bästa ljusblåa blogg? Ljusblå hjärtan bloggen såklart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar