torsdag 2 april 2009

Ljusblå Hjärtan presenterar Råås Finest trupp 2009 Del 11

Vi går vidare i vår kompletta presentation av Råås Finest trupp 2009 och idag har vi glädjen att presentera en ung och begåvad fotbollstjej som gör sin första säsong i den ljusblåa tröjan.

Ljusblå Hjärtan kommenterar: Fredrika är en ung och talangfull spelare som skrev på för Råås Finest i vintras. Redan på första provträningen syntes det att hon kan det här med fotboll och vi är såklart överlyckliga att hon valde lämna Häljarp för Råå. På träningsmatcherna har hon mest spelat som ytterback men vi tror att Freddy även passar på yttermittfältet. Det är inte alls omöjligt att Råå sitter på en riktig framtida storspelare här om utvecklingen fortsätter framåt.

Extra plus: Freddys favoritlag i Europa är helt i Ljusblå Hjärtans smak.

Kännetecken på plan: Mycket bra tajming vid brytningar och nicksituationer.

Namn: Fredrika Weberg
Smeknamn: Freddy
Ålder: 15

Hur länge har du spelat i Råå IF? började denna säsongen
Vilken position spelar du helst på? jag har alltid tyckt mittfältet är roligast där jag har spelat länge innan, men känner mig säkrast i backlinjen.
Är du höger eller vänsterfotad? höger
Vilket nummer vill du helst ha på ryggen när det är match? 7, som jag har haft enda sedan jag börja spela fotboll.
Om du fick ranka årets träningsläger i Göteborg från 1-5 där 5 är det bästa, vad ger du för betyg då? 5
Vilket märke har du på dina fotbollsskor? diadora.
Om du fick bli sponsrad, vilket företag skulle vara din drömsponsor då? Haribo
Om det hade gjorts en film om Råå IF, vilken skådis skulle spela dig då? Jennifer Aniston
Har du någon ritual som du måste göra innan en match? jag hade en, men den går inte längre eftersom personen jag gjorde det med spelar jag inte med längre.

Vilket är ditt favoritlag i Europa? Manchester United
Vilket är ditt favoritlag i Sverige? Malmö FF
Vem är din fotbollsidol? Christiano Ronaldo
Vem är bäst i Svenska Herrlandslaget? Zlatan Ibrahimovic
Vem är bäst i Svenska Damlandslaget? Lotta Schelin
Handen på hjärtat (och utan att googla), vet du vilket lag som vann VM i fotboll 1990? nej.
Vilken tjej tror du blir Sveriges nästa storstjärna i fotboll? Madelaine Edlund
Vem vinner Dam Allsvenskan i år? Djurgården
Vem vinner Herr Allsvenskan i år? Göteborg

Vilken är din favorit skiva? jag har ingen, jag lyssnar inte på skivor.
Vilken låt är bäst just nu? Nick Carter - Do I have to cry for you
Vilken är din favorit bok? självbiograifer, sunhsine, innan jag dör och det räcker inte med kärlek.
Vilken är den bästa filmen du har sett? Titanic
Vilken serie ser du helst på TV? One tree hill
Vad föredrar du, TV4 Sporten eller Sportspegeln? tv4 sporten
Vilken tidning läser du helst? Kvällsposten.

Vilken maträtt är den godaste du ätit? tacos
Vilken är den äckligaste? vet inte vad det är, fick det när jag praktiserade i Landskrona.
Hur god är korv med bröd på Råå IP, skala 1-5? 2
Vilken är den godaste drycken du vet? Coca Cola
Om du fick välja en gratis resa, vilket land skulle den gå till då? Kroatien
Skidresa eller sommarcharter? sommarcharter
Vilket land har den godaste maten? har bara varit i två länder förutom Sverige.
Vad är det bästa att äta innan en match? en ordentlig middag med ex. pasta.

Vilken är världens bästa ljusblåa blogg? Ljusblå hjärtan såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar