onsdag 12 augusti 2009

Ljusblå Seger, tankar från vinstmatchen den 11/8

Det var en otroligt viktig seger som Dam U tog mot Teckomatorp härom kvällen. Nu ligger vi dock fortfarande på nedflyttningsplats men med samma poäng som Teckomatorp som har bättre målskillnad. Men vi visade verkligen vilka som har i div 4 att göra.
Nu kommer garanterat Teckomatorp att säga "Ni är ett farmarlag, halva laget bestod av div 3 spelare." Men så lät det absolut inte när vi gjorde en bottenmatch nere hos dem. Då hade de aldrig spelat bättre och var otroligt stolta över att ha klått just ett halvt div 3 lag. Jag vill bara säga att relegverket tillåter att man har farmarlag och jag anser att det är det bästa för damfotbollen då talanger slipper härva i kassa reservserier utan istället får bra motstånd att förbättra sig emot.
Om man ser till första halvlek i går kväll så behöver vi inte förbättra så mycket. Jag vill likna spelet lite som spelet Barca spelar, vi hade alternativ, tog löpningar, snackade mer än vanligt (även om vi kunde gjort det bättre), skapade chanser och framför allt hade vi vilja och varieat spel. Försvarsmässigt låg vi rätt näst hela tiden och kunde enkelt läsa de rödas passningar.
Jag har svårt att sammanfatta matchen på annat sätt än så här:
Äntligen har turen kommit tillbaka och jag är glad för tjejernas skull. De är bra spelare hela bunten och med sådan här vilja och glöd kommer vi klara kontraktet enkelt.
Vid pennan denna gången
Pellegrini

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar