torsdag 6 maj 2010

Presentation av Råås Finest Trupp 2010 Del 6

Från en talang till en annan är steget aldrig långt och idag har vi kommit till den störtsköna liraren Mathilda Lundbladh.

Ljusblå Hjärtan Kommenterar: Mathilda är en härlig fotbollsspelartyp som kombinerar fysik med smarthet. Numera ser vi henne oftast som central mittfältare men hon kan även spela på både ytterback och yttermittfält med bravur. Hennes tillslag är fruktat av motståndare och när hon går in i en duell är det bara Anna Thai som överträffar henne i hårdhet. Mathilda är en talang, inget snack om saken, och om hon fortsätter ånga på kommer vi säkert se henne på en Allsvensk Arena nära dig inom kort.

Namn: Mathilda Lundblad
Smeknamn: Mathe, Tvåan
Ålder: 17,5

Hur länge har du spelat i Råå IF? hmm, 8 år kanske
Vilken position spelar du helst på? Innermittfältare

Vilket lag vinner Dam Allsvenskan i år? Lindköping igen kanske?
Vilket lag vinner Herr Allsvenskan i år? HIF såklart!
Vilket land tror du vinner Fotbolls VM i sommar? ----

Här kommer tio snabba frågor…

1. Messi eller Zlatan? Zlatan
2. Fotbollskanalen Europa eller Fotbollskväll? Fotbollskväll
3. David Batra eller Johan Glans? Johan Glans
4. Arsenal eller Liverpool eller något annat? Arsenal och Man U
5. P3 eller Rix FM? Rix FM
6. Krogen eller hemmakväll? Hemmakväll än så länge
7. Simpsons eller Family guy? Simpsons
8. Facebook eller Espresso house? Facebook
9. Vinter eller sommar? Sommar
10. Råå IF eller Eskil? Råå IF

Om du fick välja en gratis fotbollsresa, vilken match hade helst sett då?

Barcelona hemma mot Arsenal

En sista fråga, på vilken plats kommer Dam A respektive Dam U hamna i årets seriespel?

Tror både A och U kommer hamna precis under mitten.

4 kommentarer:

  1. Så måste språkpolisen rycka in och rätta.
    Det heter LINköping och inget annat. Inte att förväxla med LIDköping. Lindköping blir någon konstig kontamination.
    /östgöten som i Linköping.

    SvaraRadera
  2. Och supporterpolisen har en annan anmärkning. Går det rent psykiskt att hålla på både Arsenal OCH Man utd?? är det inte lite som att hålla på HIF och Göteborg i Allsvenskan?

    Frågan är ställd... kommer det ett svar??

    SvaraRadera
  3. Ljusblå Hjärtan7 maj 2010 kl. 07:58

    Visst har vår kära supporter i Linköping helt rätt, det både stavas och uttalas så! När det gäller fotbollen så är till och med vi klart tveksamma till denna undeliga kombination. Som att lyssna på Metallica och ha Spice Girls som poster på väggen. Att Man Utd är med i bilden är definitivt hälsosamt, men hur Arsenal hamnade där det vet bara fotbollsgudarna! Men oavsett är Mathilda en grym jänta och vi litar på att hon vet vad hon snackar om! Forza!

    SvaraRadera
  4. Oj då... många som ser denna intervju väldigt seriöst märker jag. Att jag skrev Lindköping visar kanske mitt "stora" intresse för allsvensk damfotboll, inget alltså. Jag ber så mycket om ursäkt för mitt fel "språkpolisen", men nu har jag lärt mig det. Jag är Evigt tacksam!
    Jag ser det som så, jag håller på de lag som spelar bra fotboll och enligt mig gör både Arsenal och Man Utd det. Sen att någon nisse tycker det är psykiskt konstigt att hålla på två lag eller kanske fler i samma serie, vill jag gärna ha en förklaring till.

    SvaraRadera