måndag 14 december 2009

Ljusblå Hjärtan tar ett snack med Poängdrottningen och strikern Jenny Olofsson

Hej Jenny, först och främst grattis till poängligavinsten och tack för alla mål, vad är anledningen till att du har varit så ”effektiv” i år?

Tack :) Anledningen måste jag säga är spelarna runt mig. Att vi så snabbt lärt känna varandra hur vi fungerar på planen.

Har du något tips till andra spelare när det gäller att på enklaste sätt göra mål?

Vara på rätt plats vid rätt tillfälle är det bästa. Men annars vet jag inte själv. Gäller o se målet och inte målvakten, som man tyvärr gör alldeles för ofta.

Du var nere i Barcelona för någon vecka sedan, berätta om det äventyret?

Det var helt fantastiskt. Utbudet för allt är bra i Barcelona. Det blev lite shopping, lite fest och mycket fotboll. Vädret var underbart, förutom 2 timmar innan matchstart när himlen öppna sig och det börja åska och blixtra. Som tur va sluta det lagom till matchen börja.

Hur stort var det att få se Zlatan avgöra ett El Classico?

Jag är ju inget Zlatan-fan direkt, men det va helt fantastiskt. Härligt att vara svensk efter ett sådant mål!!!

Vad är ditt personliga fotbollsmål inför 2010?

Jag har varit i en svacka när det gäller fotboll, inte presterat så som jag vill. Så det blir att försöka hitta tillbaka till det. Annars hoppas jag att vi kommer ha en fantastiskt år med rolig fotboll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar