torsdag 15 januari 2009

Ljusblå Hjärtan tar ett snack med Bade

Ljusblå Hjärtan hörde ett rykte att Bade var i stan, så vi googlade hennes position och tog ett snack med före detta målvaktsstjärnan i Råå, Carolin Bade.

Hej Bade, hur mår du och vad gör du i Sundets Pärla denna soliga dag?

Hej Ljusblå Hjärtan! Jag mår bara fint. Jag är i Helsingborg några dagar för att hälsa på familj och vänner och även passa på att träna med Råå IFs damer en sväng.

Det är vi mycket glada för. Hur går det med fotbollen uppe i Göteborg?

Jodå det går bara bra får jag säga, även om det ju blivit ett litet uppehåll nu över jul och nyår. Men denna veckan startade träningarna igen och det var gött att komma igång o röra på sig igen.

Göteborg är ju känt för sin rad av magiska målvakter, är det något i vattnet där uppe?

Hehe ja det måste la vara något sådant, det finns iallafall gott om vatten där uppe.

Vad saknar du mest med Råå IF och framförallt damlaget?

Det jag saknar mest, och som nog inte går att hitta någon annanstans, är den härliga stämmningen och sammanhållningen vi har haft de senaste säsongerna.

Saknar du dina tränare och deras små hyss också?

Ha ha ja det är ju något man nästan vant sig vid att aldrig riktigt veta vad som händer, så det saknar jag lite det med.

Vi vet att du är en fenomenal målvakt, men även att du är en riktig musiknörd och sådana växer inte på träd längre. Vilken var förra årets bästa skiva enligt dig?

Hmm det var ju verkligen inte en lätt fråga att välja ut en skiva, men jag säger att det är upptäckten av Volbeat men vad skivan heter kommer jag inte på i detta ögonblicket...

Den heter antingen "Rock The Rebel / Metal The Devil" eller "Guitar Gangsters and Cadillac Blood". Oavsett vilken är du helt på rätt spår. Vilken musik vill du helst höra medan du gör dig redo för en match?

Det är min ipod-samling innehållade en blanding av riktigt goa rocklåtar, lite gammalt och nytt blandat, det är den perfekta uppladddningen med den på hög volym.

Vi tänkte lägga ett bud på dig och köpa hem dig, har du en aning vad du kostar?

Det kan nog bli dyrt...

Det hade vi räknat med. Kom igen nu, var inte blyg, hur mycket ska du ha?

Ha ha ha

Okej, vi släpper den tanken. Ljusblå Hjärtan står i startgroparna och vi behöver såklart en ambassadör uppe i Lilla London, ställer du upp?

Det är självklart att jag ställer upp på detta ärofyllda uppdrag.

Det tackar vi för. Vad tror du om Bayern Munchens chanser i Champions Leauge i vår?

Där finns bara ett givet svar!! Den ädlaste pokalen för klubblag i Europa kommer i år att hamna i Oktoberfestens hemstad och det efter en finalseger över Manchester United.

Du går hårt åt Ljusblå Hjärtans engelska favorit. Dom vann för övrigt mot Chelsea med 3-0 i helgen. Vi velar här, tyskarna ligger också oss varmt om hjärtat. Vilken klubb hade du helst spelat som proffs i?

Det hade om jag fått välja blivit Bayern München, en klubb som ligger mig varmt om hjärtat. I annat fall hade jag även kunnat tänka mig FC Barcelona.

Inga dåliga alternativ. Du har ju uppnått den höga statusen att du numera går under artistnamnet Bade. Hur känns det?

Ja det tackar man för att uppnått det statusen känns ju som en ära för mig.

God inställning min vän. Vi håller tummarna för att vi snart får se dig i Råå IFs målvaktströja igen. Samtidigt önskar vi dig lycka till och hoppas att karriären i Göteborg endast går uppåt och framåt. Vill du hälsa något till dina fans?

Ja vi får se när det blir nästa gång jag drar på mig den ljublå tröjan (även om det brukar vara mörkröd i mitt fall). Till alla mina fans vill jag hälsa att vad jag än hittar på denna säsongen kommer jag alltid ha ett ljustblått hjärta och jag önskar alla lycka till den kommande säsongen!

Du är alltid välkommen tillbaka och vi vet att du bär det ljusblå hjärtat med stolthet och glädje. Tack för att du tog dig tid att prata lite med oss. Hoppas vi ses snart och ha det så underbart du kan ha det...

Här har ni en rykande färsk bild på Bade, tagen från hennes nuvarande position som besökare i Helsingborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar