fredag 19 december 2008

Plats 1: Årets Bästa Damlag 2008

Vi är nu framme vid första platsen på Ljusblå Hjärtans Bästa Lista och på den hamnar så klart världens bästa damlag Råås Finest. Det finns inte så mycket att orda om. Råås Finest har fått detta namn på grund av en sak. Att dom helt enkelt är bäst.

Mitt i alla hyllningar och virrvarr så vi tog tillfället i akt att intervjua Årets Damspelare Sandra Lennung för att kolla av läget lite. Sandra blev framröstad till Årets spelare av 2008 års tränare efter en strålande stabil fotbollssäsong.

Hur kändes det att bli framröstad som årets damspelare 2008 av ledarna?

Ska jag vara ärlig blev jag jätteförvånad eftersom jag trodde någon annan skulle få det. Men när det nu ändå blev jag som fick det blev jag jätteglad och lite rörd. Det är ju inte varje dag man får ett så fint pris som detta.

Varför tror du att du har blivit utvald till detta hedersamma pris?

Jag vet inte riktigt, men egenskaper som kanske kan spela in är att jag alltid ger järnet och sätter laget framför allt annat. Sen spelar kanske mina bra prestationer under hösten också in på ledarnas beslut.

Vilka är dina bästa egenskaper på planen?

Jag säger nog min kämpaglöd, mitt tillslag på bollen och min överblick för spelet.

Vad är roligast, att spela fram till ett mål eller att göra det själv?

Båda har sin charm i mina ögon och de är precis lika viktiga. Alla strävar ju efter att göra mål men för mig spelar det inte så stor roll vem som gör dem. Bara det blir mål så är jag glad.

Vilken match i år har varit din bästa?

Oj, det var en svår fråga. Jag kan inte säga en specifik match, förutom matchen hemma mot Eskilsminne då alla var jätteduktiga. Det som i stället etsats fast hos mig är olika sekvenser ur olika matcher som exempelvis de första 15-20 minuterna mot Eskil borta och bortamatchen mot Ovesholm.

Om inte du hade fått priset, vem hade du velat skulle ha fått det istället?

Maria Fribrock. Hon är en fantastisk människa, både på och utanför fotbollsplanen.

Vad har du för förväntningar inför fotbollsåret 2009?

Jag förväntar mig bra resultat, god sammanhållning inom gruppen, glädje, kämpaglöd och nytänkande i kombination med en vilja att utvecklas och bli bättre.

Har du något du vill hälsa till Ljusblå Hjärtan Supporterklubben?

Jag skulle vilja önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År!

Ljusblå Hjärtan tackar Sandra och Råås Finest för detta året och vi ser mycket fram emot nästa års säsong.

Feliz navidad amigos & amigas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar