fredag 13 november 2009

Roger Trygg: En hyllning till nästa års tränare

För några veckor sedan skrev jag att det var sista gången jag skrev för Ljusblå Hjärtan i år. Men jag har bönat och bett om att få göra en snabb och kort comeback bara för att få hylla valet av tränare inför fotbollssäsongen 2010.

Micael Möller, denna hjälte utan mantel, har vi följt med andakt och precision under två år nu. Först som vitaminkick i Råås Finest under 2008 och sen även på avstånd när han varit en del av Stattena IF:s Allsvenska lag. Vi vet och vi har sett kapaciteten i denna man och det är med stor glädje båda jag och förhoppningsvis många andra ser att Micke Möller blir kapten på skutan M/S Råås Finest.

Styrkan hos Möller är passionen för fotboll och dess många finurligheter. Letar ni efter en tränare med kunskap på detaljnivå så har ni hittat rätt. Han är briljant i hanteringen av de små sakerna som betyder så mycket. Passningsteknik, spelförståelse och bollkontroll är bara ett litet urval som finns att titta på i hela kunskapspoolen.

Micael är även, precis som jag, en stor fan av musik i alla dess former och han vet betydelsen av ett mäktigt riff. Just rytmen, energin och attacken i hans favoritmusik kan enkelt översättas till hans agerande på fotbollsplanen.

Jag tror och vet att Råås Finest har tagit ett steg som kommer att generera massor av nytänkande och det känns tryggt att mästaren Per Söderkvist nu lämnar över laget till en så här grym tränare. Råås Finest kommer att bestå, Råås Finest kommer att fortsätta skörda framgångar och eran med Micael Möller och Nina Blom kommer att minnas med glädje, var så säkra.

Så, för sista sista gången, ha ett underbart fortsatt 2009 och ett blixtefint fotbollsår 2010.

Forza Råå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar