onsdag 18 november 2009

Jäger lägger korten på bordet

Vi fortsätter med vår "Inför Råå Cupen" festival och idag är det ingen mindre än teknikern Sandy Lännerberg som delar med sig med sina tankar och minnen.

Ps. Ni undrar kanske varför vi kallar henne Jäger och det ligger en lång och fin historia bakom det. Men Ljusblå Hjärtan bloggen tycker det är hög tid att smeknamnet återupptas, det är ju smått grande! Ds.

Råå Cupen är en traditionell och härlig tillställning för Damseniorer, vad tycker du gör den så speciell?

Råå cupen har alltid varit speciell för mig... Även när jag spelade i Stattena. Råå cupen är den turneringen tillsammans med HM som man helst av allt vill vinna! Innesäsongen är det som jag tränar för hela året... Hade jag kunnat spela inomhus året om hade jag gjort de...

Vilket är ditt bästa minne från Råå Cupen genom tiderna?

De gångerna man vunnit den med Stattena :) Alltid en lika skön känsla!

Hur förbereder man sig bäst inför turnerningen, några tips? Har du haft eller har du några speciella ritualer?

Som inför vilken match som helst... Nä inga speciella ritualer

Det brukar vara så att det är ett Helsingborgslag som går segrande ur turneringen, vad tror ni det beror på?

För att HBG-lagen helst vill vinna turnering därför vinner nästan alltid ett lag från kommunen den... Motivation slår klass....

Till sist, hur tror ni det går för världens bästa ljusblåa lag Råå i år?

Bra hoppas jag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar