tisdag 17 november 2009

Poängdrottningen tycker till...

Ljusblå Hjärtan Bloggen har ställt ett par stabila frågor om Råå Cupen till ett par speciella personer. Idag börjar vi med poängdrottningen Sara Söderkvist som öppenhjärtligt svarar på bästa manér.

Råå Cupen är en traditionell och härlig tillställning för Damseniorer, vad tycker du gör den så speciell?

Allting avgörs samma dag. Man får splea många matcher och det är bara ett lag från varje förening som fårlov att anmäla sig.

Vilket är ditt bästa minne från Råå Cupen genom tiderna?

Jag hoppas att mitt bästa minne kommer bli i år. Vi har inte lyckas så bra i Rååcupen under de fem åren som jag spelat i Råå. Då menar jag att man ska vinna eller iallafall ta en andra plats

Hur förbereder man sig bäst inför turnerningen, några tips? Har du haft eller har du några speciella ritualer?

Kvällen innan tränar vi tillsammans lite lätt i Högastenshallen och åker sen vidare till Norrahed för att förbereda inför cupen. Efter det åker man hem, äter gott och lägger sig på soffan och ser film. Chipsen är viktiga!

Det är viktigt att man kommer ihåg att ta på sig turtrosorna på morgonen. Jag har alltid på mig Råå-stället och en ljusblåtröja när det är match.

Det brukar vara så att det är ett Helsingborgslag som går segrande ur turneringen, vad tror ni det beror på?

Det är mycket derby känsla i Rååcupen, då både Råå, Eskil, Hdff och Stattena brukar vara med, det blir extra taggande att få vinna den cupen. Men i år kommer vi ju inte få se Hdff.

Till sist, hur tror ni det går för världens bästa ljusblåa lag Råå i år?

Jag hoppas på att vi får spela final i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar