fredag 2 oktober 2009

Råås Finest stjärnor sammanfattar 2009 Del 1

Först ut i en rad av sköna lirare är Matilda C som sammanfattar fotbollsårets utesäsong på ett exemplariskt vis.

Ljusblå Hjärtan Kommenterar: Matilda har gjort en strålande säsong med ett stenhårt försvarsspel och avslutningen senast mot Wormo var i världsklass. Så mycket Glenn Hysén I i en annan person har vi inte sett på många många månader. Det är nästa så vi vill sjunga "Matilda heter Glenn egentligen". Matilda är ett framtidslöfte med betoningen på löfte!

Om hon vore en movie star som spelade fotboll: Xena - The Warrior Princess

Namn/Smeknamn:

Matilda Ugglas Cedergren

Nummer:

15

Hur rankar du din egen insats i år i betyg 1-5 där fem är världsklass?

4.75

Vilken har varit den roligaste matchen i år?

Den roligaste matchen att spela var matchen hemma mot Billesholm. Glädjen fanns verkligen i laget då! Och glidtacklingar också, vilket är roligt

Vem har gjort det snyggaste målet i år i Råå?

Hmm det är en lång väg att se från backlinjen upp till det andra målet, men jag tror faktiskt att vår egna Anna Thai gjorde det, med sitt nickmål mot kvidinge.

Vilken Råå spelare har dribblat bäst i år?

”Jasselito” Jasmin Hansen

Vilken är den tyngsta förlustmatchen i år?

Många har varit tunga för u laget, många domare som inte ligger så högt på ”gilla listan”. Men det kan vara matchen borta mot Billesholm där domaren dömde bort mål för oss och vi klassade ut dem, fast förlorade… Blir fortfarande arg när jag tänker på matchen.

Vilken spelare tycker du har varit bäst i Råås Finest i år?

Melissa med hennes kreativitet och några mål har det blivit också

Om du fick ge ett pris till din bästa kompis i laget, vem skulle du ge det till då och varför?

Bästa kompis och bästa kompis men jag skulle nog säga att Sandy Lännerberg för hon är en som snackar med de flesta i laget och hon och jag har alltid roligt med och åt varandra, eller mest åt mig dock men jaja Ugglas bjuder på sig själv. Har ni sett de fina affischerna som de gjort till mig i omklädningsrummet, annars ta en titt.

Om du fick ranka sommarlägret på Ven från 1-5 där 5 är det bästa, vad ger du för betyg då?

5 men jag var inte där första kvällen, men den tiden jag var där var det toppen

Om du fick ge en supporter ett Ljusblå Hjärtan, vem skulle du ge det till då?

Ja de får nog bli en delad första plats till dem som ger de positiva kommentarerna under match och peppar inte skäller, ingen nämnd och ingen glömd.

Vilken spelare i Råå tycker du har utvecklats mest 2009?

Caroline B(p)ackman Möller

Vilken är den roligaste händelsen med Råå utanför planen, t ex i omklädningsrummet eller på resande fot?

Haha det händer väldigt mycket i vårt omklädningsrum, kan inte riktigt plocka ut någon specifik händelse, men man kan säga att nästan allt som händer i det rosa omklädningsrummet förtjänas att skrivas i historia böckerna. T.ex. min orkester jag skapade efter en match! Ni kan se oss i globen nästa år någon gång

Vilket uttryck har Coach Per använt mest i år?

Paaackman (du måste säga det med fågel ljud annars är det inte rätt, kan visa om det behövs, eller kanske kan fånga per på film)

Vilken seriefigur skulle varje enskild tränare passa in på?

Nicklas och Pelle: Helan & Halvan
Mats: Batman
Per: Stålmannen
Wendel: Superman med medicin väska!

Vem av tränarna tycker du har dragit de torraste skämten i år?

Pelle….no doubt.

Vilken spelare tror ni kommer att få Ljusblå Hjärtans ”Fighting Spirit” pris i år?

Hm Lennung kanske? Hon spelar och köttar sönder fast dock skadad ofta men hon rehabar ju också och det är väl också en fight eller? :p ah jag tror det blir mitt svar i alla fall.

Om du vann 100 000 kr som du fick investera i Råås Finest, vad hade du gjort för pengarna då?

Jag skulle köpt en mindre lagkaptensbinda så att man slapp spänna in den med säkerhets nål. Haha skämt o sido. Jag skulle lagt pengarna på en resa till något varmt ställe med min andra familj, alltså Råås kära damlag, the best of the best!

Om du får tippa lite fotboll, vilket lag vinner Herr Allsvenskan och kommer Sverige att gå till VM 2010?

Aik och ja det blir vm tror jag!

Det förekommer ett legendariskt pris som heter ”Årets Tysk”, tror ni någon kan plocka det från Bade i år?

Haha, ja du, denna var svår! Mein name ist Matilda und ich spiele in Råå! Das ist gut, sehr GUT! Det är min kontring

Vilken är den bästa matchen du sett på tv hittills i år?

Hmm har inte sett så många, men en Barcelona match kommer icke ihåg vilka de mötte dock!

Som avslutning så undra givetvis alla fans, blir det spel i den ljusblåa tröjan även 2010?

JAAAAAAAAAAA ABSOLUT

2 kommentarer:

  1. för det första, är jag helan??? what the f**** :P

    och för det tredje, så torra är väl mina skämt ändå inte ;) eller joo.. kanske.. Men vill göra DeLarsson och DaMüller stolta genom att föra traditionen vidare...

    SvaraRadera
  2. Tysken i Göteborg9 oktober 2009 kl. 16:45

    haha årets tysk, det blir en svårutnämnd kategori :P

    SvaraRadera